Wat kost dat?
De Tracer 9 GT zoals wij ‘m mochten testen kost in België 16.299 euro. Veel completer komen ze niet – op de GT+-variant na dan. Wie zijn F 900 XR of Tiger Sport 800 wil uitrusten om op reis te vertrekken, moet zich beginnen verdiepen in de leer der optiepakketten. BMW hield het deze keer simpel: je kan kiezen tussen een Comfort- en een Dynamic-pack. Voor dat eerste betaal je 898,98 euro en krijg je sleutelloos starten, kofferhouders, navigatievoorbereiding en een hoog windscherm. Het Dynamic-pack kost 893,60 euro en brengt je de Dynamic- en Pro-rijmodi, een quickshifter en een semiactief gestuurde achterveer. De F 900 XR zoals wij hem mochten testen, kost 14.670 euro. Wil je daar zijkoffers bij zoals de Tracer, dan wordt dat 15.697 euro.
Na mijn rekensommetje blijkt de Triumph Tiger Sport 800 de kaskraker van dit trio. Zonder opties krijg je ‘m al vanaf 12.490 euro. Zet je er een kleurtje op en voeg je het GT-pakket van Triumph toe, met zijkoffers, handbescherming en verwarmde handgrepen, dan klimt dat naar 14.010 euro.