En dan is het tijd om de machines te verdelen. Thom mag de baan op met de retro-getinte Royal Enfield Interceptor 650 paralleltwin, met 47 pk en 52 Nm bij 202 kg. Zithoogte is 804 mm. Nick neemt plaats op de duistere Iron 883, met 760 mm wat lager, en beschikt over een luchtgekoelde Evolution V-twin van 52 pk en 68 Nm, bij 256 kg. Nathan start met de Adventure 390 monocilinder van zijn favoriete merk: 43 pk, 37 Nm, een drooggewicht van 158 kg bij een zithoogte van 855 mm. Nicolas maakt de blits op de F900 XR en krijgt op deze witte patser een 270° paralleltwin van 48 pk en 66 Nm, bij 219 kg. Bij deze BMW zijn veel verschillende zithoogtes mogelijk, maar in onze setting klopt hij af op 795 mm. Jens zwiert zijn been over het 690 mm lage zadel van de stijlvolle, minimalistische CMX500 Rebel met een DOHC paralleltwin van 47 pk en 43 Nm, bij 190 kg. En last but not least Wim, onze alziende begeleider-coach, die zichzelf lanceert op een futuristische 500 DS paralleltwin met 46 pk, 42 Nm, bij 188 kg (droog) en 815 mm zithoogte.
De volledige versie van dit artikel lees je in het februarinummer van Motoren & Toerisme dat vanaf 11 februari in de winkel ligt.