Rij-indruk: Indian Chief 2022

Indian zit niet stil en werkt gestaag aan zijn opmars onder de vleugels van Polaris. Naast een update van de FTR, lanceert het oudste Amerikaanse motormerk een volledig nieuwe Chief. Die behield zijn longinhoud, maar kreeg een drastische vermageringskuur. 

De nieuwe Chief komt er in drie versies: de standaard Dark Horse, de Bobber met een hoger stuur en verder naar voor geplaatste voetsteuntjes, en tot slot de Super Chief Limited, een reisversie met treeplanken, zadeltassen en een scherm. Wij mochten zoals je in onderstaande filmpje kan zien op pad met de Dark Horse en Bobber. Dat was een verrassend fijne ervaring omdat de Chief bijna honderd kilogram lichter werd en ook heel wat fijne en bruikbare elektronica krijgt aangemeten. In onderstaande teaser kan je al even meegenieten. Het uitgebreide rijverslag vind je in de volgende editie van Motoren & Toerisme die begin juli verschijnt. 

Beeld: Target Press

Indian Chief Dark Horse
Motor: luchtgekoelde tweecilinder in V viertakt
CI: 1.890 cc
Drooggewicht: 294kg
Rijklaar gewicht: 304kg
Vanaf: € 18.190,00
Indian Chief Bobber Dark Horse
Motor: luchtgekoelde tweecilinder in V viertakt
CI: 1.890 cc
Drooggewicht: 304kg
Rijklaar gewicht: 315kg
Vanaf: € 20.190,00
Indian Super Chief Limited
Motor: luchtgekoelde tweecilinder in V viertakt
CI: 1.890 cc
Drooggewicht: 324kg
Rijklaar gewicht: 325kg
Vanaf: € 22.690,00
Geschreven op 9 juni 2021
© Motoren & Toerisme