Mash breekt uit retro-segment met 750cc-platform

Mash Motorcycles staat al jaren bekend als de rebelse speler die retro terug populair maakte. Maar met de nieuwe GT750 laat het Franse merk zien dat het veel meer kan dan alleen charmante klassiekers bouwen. 

Februari 2012: Mash wordt gelanceerd als merk dat motorplezier betaalbaar wil maken, met lichte, toegankelijke motoren in pure retrostijl. Fast forward naar 2026: de fabrikant introduceert zijn eerste echte Gran Tourismo. De GT750 is niet zomaar een uitbreiding van het gamma, maar een duidelijke stijlbreuk én een signaal dat Mash klaar is om met de grote jongens mee te spelen. De toerder werd ontwikkeld in samenwerking met Jedi Motor, een partner die Mash helpt om afwerking, technologie en prestaties op Europees niveau te tillen.

2026_Mash_GT750_01

Comfort en technologie

Het hart van de GT750 is een 730 cc-lijn­twin met 75 pk en 69 Nm: voldoende voor vlotte snelwegritten en ontspannen reizen met bagage of duo. Het chassis is volledig nieuw, met een aluminium dubbel wiegframe, een instelbare upside-down voorvork, een monoshock en Brembo-remmen met Bosch ABS. Niet de onderdelen die je verwacht op een merk dat groot werd met 125’s.

Met een 24-liter tank en een verbruik van 4,6 l/100 km moet de GT750 lange dagen slikken zonder morren.

Maar het echte statement zit in de uitrusting:

  • 12,3” TFT-scherm met telefoonconnectiviteit

  • Navigatie via Carbit Ride

  • Verwarmde handvatten én verwarmd zadel (vijf standen)

  • Keyless start

  • Bandenspanningscontrole (TPMS)

  • Elektrisch verstelbare ruit

  • Camera’s voor en achter voor continu filmen en direct delen via smartphone

  • Elektrisch bediende tankdop

Toeren voor iedereen

Zoals gebruikelijk wil Mash de drempel laag houden. De GT750 komt er zowel als volwaardige A-versie als A2-variant. De prijs? € 11.999, inclusief drie jaar garantie zonder kilometerbeperking. De motor komt in twee kleuren: Black en Gold.

Mash K750

Europese knowhow, Aziatische efficiëntie

Ook de K750 is het resultaat van de samenwerking tussen Mash en het Chinese Jedi Motor. Hier draait het eveneens om een mix van Europese visie en Aziatische productkwaliteit. Technisch kreeg Mash ondersteuning van niemand minder dan Suter Racing, de Zwitserse specialisten die hun naam verdienden in Moto2 en talloze raceprojecten. Het ontwerp komt dan weer van het Italiaanse Marabese Design, dat ook voor Aprilia, Triumph en Yamaha tekende.

2026_Mash_K750

Een sportieve middenklasser met karakter

Onder de strakke kuip schuilt een 730 cc paralleltwin met 74,8 pk en 70 Nm. De twin reageert levendig, blijft soepel onderin en profiteert van een compacte bouw en relatief laag gewicht. Qua design slaat de K750 een nieuwe richting in. Geen retro-elementen, geen nostalgische details, wél moderne lijnen en een strakke rood-witte kleurstelling. De full-LED-verlichting en de subtiele ‘Mash Moto’-lichtstrip op de tank zorgen voor een eigen gezicht zonder te schreeuwerig te worden.

2026_Mash_K750

Volwassen uitrusting

De K750 komt standaard met een 5-inch TFT-scherm, smartphoneconnectie via Carbit Ride, keyless start, USB-aansluiting, verlichte bediening en een TPMS-bandenspanningssensor. Alles wat je verwacht van een moderne middenklasser.

De Mash K750 is leverbaar in rood/wit en komt in A- én A2-configuratie. De verkoopadviesprijs bedraagt € 8.999 inclusief btw en zoals altijd bij Mash krijg je drie jaar garantie zonder kilometerbeperking.

2026_Mash_K750
Knappe motor, alleen moeten ze nog iemand vinden met een leren motorpak en echte circuitervaring voor hun persfoto’s…

Samenstelling: Charly de Kinderen

Media: Mash

Geschreven op 9 december 2025
© Motoren & Toerisme