- Incomplete basisuitrusting en slordige afwerking
Niet verrassend gezien zijn stamboom: de Multistrada V2 S is geen goedkope motor. Voor de matgroene kleurvariant tel je in België 19.990 euro neer. Wie een V2 koopt weet dat die centen niet naar een hoogtechnologische radar, een meticuleus ontworpen smartphone-vakje of sleutelloze zijkoffers gaan, maar naar een karaktervol motorblok en een ontwerp vol Italiaanse flair. En toch vertoont de basisuitrusting van de Multistrada V2 S enkele opvallende hiaten, die in mijn ogen een perfecte score in de weg staan.
Handvatverwarming, bijvoorbeeld, is een optie waarvoor je € 336,84 mag neertellen. Bandendruksensoren, die je tegenwoordig op de allergoedkoopste Chinese motoren terugvindt, kosten je bij Ducati 448,67 euro. En misschien wel mijn grootste ergernis: het multimediapakket dat je bijkoopt met de S-variant, is onvolledig. Want om turn-by-turn-navigatie op de TFT te ontgrendelen, moet je nog eens € 68,01 neertellen. Natuurlijk, het kan altijd nog erger in dit tijdperk vol onzinnige abonnementen en demo-modes, maar van een reismotor in het hogere prijssegment had ik net wat meer luxe verwacht.