Bridgestone Simply Ride pechgarantie is succes

Als nuchtere motorrijder mag je best kritisch door de ronkende marketingteksten van fabrikanten heen lezen. Neem de ‘’Simply Ride’’ bandenpechgarantie van Bridgestone. Klinkt sommige een beetje te goed in de oren om waar te zijn. Gratis een nieuwe band of hoge korting wanneer je lek rijdt?  Zelfs gratis garantie op banden van nieuw te kopen motoren, ook wanneer die van een ander merk zijn? 

Eh, ja dus! De in mei geïntroduceerde Simply Ride bandenpechgarantie blijkt dan ook direct vanaf de start een doorslaand succes te zijn, met honderden registraties in de eerste twee weken. Maar eentje moet de eerste zijn. En die allereerste claim kwam van Evert Jan Bloemen (64) . Zijn verhaal:

De boosdoener: schroef in de pas 300 kilometer oude T31 Bridgestone band.

Evert Jan: “Op advies van mijn dealer in Zelhem, heb ik een nieuwe Bridgestone achterband op mijn Honda CBF 1000 laten monteren. Welk type? Zou het niet weten (het was een T31, red.) , dat laat ik graag aan mijn dealer over die mij altijd uitstekend adviseert. Na een dag of vier was ik klaar voor een toerritje met een paar motorvrienden, maar ik kreeg de Honda nauwelijks de garage uitgeduwd. Het leek alsof die in de versnelling stond, zo zwaar. Nog eens goed gekeken, en ja hoor. Schroef in de splinternieuwe achterband, nog geen 300 kilometer mee gereden!”

Evert Jan Bloemen diende allereerste Simply Ride claim in.

“Meteen een foto genomen om aan mijn vrienden te sturen als “bewijs’’ dat ik echt met een lekke band stond. Contact opgenomen met MotoPort en binnen de kortste keren zat er een verse spiksplinternieuwe Bridgestone band om. Omdat een band voor mij toch best een flinke investering betekent, heeft de Simply Ride garantie toch min of meer mijn motorseizoen gered. En ik heb begrepen dat ik ook met die nieuwe band weer tegen lekrijden gedekt ben. Een geruststellende gedachte!"

 

Bron: persbericht Bridgestone

Geschreven op 12 juni 2020
© Motoren & Toerisme