BMW creëert mini-salon

We moeten het dit jaar jammer genoeg stellen zonder de exuberante belevingen op het Salon, waar je op een plek al het nieuwste op twee en vier wielen kan ontdekken. De meeste merken brengen een digitaal alternatief en een meer uitgewerkte beleving bij de dealers, die hun deuren nog ruimer openzetten dan gewoonlijk.

BMW kan het dankzij z’n dubbele slagkracht iets grootser aanpakken en creëert met de tijdelijke DreamCar&Bike Showroom een coronaveilig mini salon met hun smaakmakers en nieuwigheden. In een grote hangar van tweeduizend vierkante meter waar vroeger wisselstukken werden opgeslagen, werd een indrukwekkende stand opgebouwd die niet moet onderdoen voor wat we gewoon zijn het echte salon. BMW noemt het een Phygital event, een combinatie van digitaal en fysiek. Voor motorrijders is vooral de première van de R 1250 RT van belang.

Iedere bezoeker krijgt bij aankomst een professioneel FFP2 mondmasker en je komt er enkel in na een temperatuurscan. De vooraf vastgelegde bezoektijden moeten ook strikt nageleefd worden.

Wie dus toch even coronaveilig het salongevoel wil beleven, kan zich via de websites van BMW inschrijven.   

Geschreven op 21 januari 2021
© Motoren & Toerisme