De Chinese fabrikant QJMotor toont op de EICMA maar liefst zes nieuwe motoren.
De Chinese fabrikant QJMotor toont op de EICMA maar liefst zes nieuwe motoren.
Het is nog niet definitief dat alle onderstaande modellen ook naar de België komen, maar met de ambitie van importeur MotoMondo in het achterhoofd, nemen we voorzichtig aan van wel. Opgelet: ook de specificaties hieronder zijn nog onder voorbehoud van de Europese homologatie.
Het broertje van de SRK 921 RR supersport ruilt zijn aerodynamische kuipwerk voor naakte mechaniek en een brute look.
Motor: 921cc viercilinder-in-lijn
Prestatie: 128 pk en 93 Nm
Frame: stalen buizenframe met enkelzijdige aluminium achterbug
Vering: instelbare 50 mm UPSD-voorvork door Marzocchi + instelbare achterschokbreker door Marzocchi
Remmen: Brembo-vierzuiggerremklauwen en 320mm-remschijven (vooraan) + Brembo-remklauw en 260mm-remschijf (achteraan)
Rijklaar gewicht: 217 kilogram
De QJMotor SRK 921 zou beschikbaar zijn vanaf maart 2026.
Hoogtoerige viercilinder-in-lijn met kleine cilinderinhoud. Ideaal voor racers op een A2-rijbewijs.
Motor: 421cc viercilinder-in-lijn
Prestatie: 77 pk (bij 14.000 opm) en 39 Nm (bij 13.000 opm) + ook verkrijgbaar als 35 kW-variant
Frame: alumium hoofdframe en stalen trellis
Vering: instelbare 37 mm UPSD-voorvork door Marzocchi + instelbare achterschokbreker door Marzocchi
Remmen: Brembo-vierzuiggerremklauwen en 300mm-remschijven (vooraan) + Brembo-remklauw en 240mm-remschijf (achteraan)
Rijklaar gewicht: 185 kilogram
De QJMotor SRK 421 RR zou beschikbaar zijn vanaf februari 2026.
Een allroad op verrassend hoge poten, geschikt voor het A1-rijbewijs.
Motor: 125cc vloeistofgekoelde eencilinder
Prestatie: 15 pk (bij 9.500 opm) en 12,5 Nm (bij 7.500 opm)
Vering: UPSD-voorvork en instelbare achterschokbreker
Bodemvrijheid: 225 mm
Zithoogte: 860 mm
Remmen: enkele 300mm-remschijf (vooraan) + 220mm-remschijf (achteraan)
Leeggewicht: 157 kilogram
De QJMotor SRT 125 DX zou beschikbaar zijn vanaf maart 2026.
Een nieuwe uitdager in het groeiende segment van de A2-vriendelijke allroads.
Motor: 450cc tweecilinder-in-lijn
Prestatie: 48 pk (bij 9.500 opm) en 41 Nm (bij 8.000 opm)
Frame: stalen buizenframe
Vering: instelbare UPSD-voorvork door Marzocchi + instelbare achterschokbreker door Marzocchi
Bodemvrijheid: 210 mm
Zithoogte: 835 mm
Remmen: Enkele 320mm-remschijf met Brembo-remklauw (vooraan) + 260mm-remschijf met Brembo-remklauw (achteraan)
Leeggewicht: 198 kilogram
De QJMotor SRT 450 RX zou beschikbaar zijn vanaf februari 2026.
QJ’s snelste allroad, met beloftevolle specificaties.
Motor: 799cc tweecilinder-in-lijn
Prestatie: 99 pk (bij 9.000 opm) en 86 Nm (bij 8.000 opm) + ook verkrijgbaar als 35 kW-variant
Vering: instelbare UPSD-voorvork door Marzocchi + instelbare achterschokbreker door Marzocchi
Wielen: 90/90-21 + 150/70-18 (tubeless)
Bodemvrijheid: 210 mm
Zithoogte: 830 mm
Remmen: 320mm-remschijven met radiaal gemonteerde Brembo-remklauwen (vooraan) + 260mm-remschijf met Brembo-remklauw (achteraan)
Leeggewicht: 198 kilogram
Elektronica: ABS, tractiecontrole, quickshifter, launch control, cruise control
De QJMotor SRT 800 RX zou beschikbaar zijn vanaf februari 2026.
Net afgestudeerde cruiser, die in de klas duidelijk naast de H-D Nightster zat.
Motor: 550cc v-twin
Prestatie: 50 pk (bij 6.500 opm) en 53 Nm (bij 6.500 opm) + ook verkrijgbaar als 35 kW-variant
Frame: alumium hoofdframe en stalen trellis
Vering: UPSD-voorvork en dubbele achterschokbrekers
Remmen: enkele 320mm-remschijf (vooraan) + 360mm-remschijf (achteraan)
Rijklaar gewicht: 196 kilogram
De QJMotor SRV 600 V2 zou beschikbaar zijn vanaf maart 2026.
Samenstelling: Maarten Van Caesbroeck