Dat lijkt inderdaad handig, maar werkt het ook goed eens je aan het rijden bent?
"Tijdens het rijden zelf werkt het systeem uitmuntend. Qua gevoel komt het neer op een perfect werkende quickshifter die je in alle omstandigheden kan aanspreken. Bij een gewone quickshifter kan je veelal enkel terugschakelen bij gesloten gas, en opschakelen met het gas open, maar bij de E-Clutch kan dat bij eender wel gasstand en belasting. De derde generatie quickshifter van Yamaha op de MT-09 komt in de buurt, maar de gangwissels gaan dankzij de E-Clutch toch nog soepeler. En je hoeft ook bij start en stop het hendel dus niet te grijpen. Ik had ook helemaal geen aanpassingsperiode nodig, want als je het hoofd er even bijhoudt kan je de linkerhand perfect in toom houden. Als je uit gewoonte toch naar het hendel grijpt is dat ook geen probleem, want het systeem werkt nog perfect manueel. Enkel bij stapvoetse manoeuvres moet je dat proberen vermijden, omdat het systeem dan 5 seconden in manuele stand blijft staan. Je kan de koppeling ook niet lossen op dat moment want dan val je natuurlijk wel stil. Bij hogere toerentallen schakelt het na een seconde al terug op automatische stand over."