MY21: Voge 650DSX

De 650DS wordt meteen ook de (tot hiertoe) zwaarste Voge. Met de eencilinder mikt het Chinese merk duidelijk op een publiek dat reislustig en ook een tikkeltje avontuurlijk is.  De 652 cc metende monocilinder heeft een piekvermogen van net geen 50 pk (49,6 pk) aan 6.750 opm). Het maximale koppel bedraagt 60 Nm (aan 5.500 opm). Zoals we dat van het Chinese merk intussen gewoon zijn gebruikt Voge componenten van bekende leveranciers. Zo komt het injectiesysteem van Bosch. 

Met een full color TFT-scherm, met Bluetooth-connectiviteit en LED-verlichting rondom, kan deze Voge zonder blozen tussen concurrenten met een meer gevestigde familienaam staan. De 650DS heeft een upside-down voorvork van KYB, dat ook voor de schokbreker achteraan tekent. Met Nissin vond Voge ook voor de remmen een bekende Japanse leverancier. 

De zadelhoogte van de Voge 650 DS(X) is met 865 mm wat aan de hoge kant. Diezelfde conclusie geldt voor het gewicht. Droog weegt de Voge 192. De benzinetank kan 18 liter bevatten. Qua kleuren kiest Voge voor eenvoud met alleen rood en zwart. Voorlopige is de Voge alleen als DSX leverbaar. Dat wil concreet zeggen dat hij gespaakte wielen (vooraan 19-duims, achteraan 17-duims) heeft. Een standaardversie (de 650 DS) met gegoten wielen volgt later op het jaar. 

Met een basisbedrag van € 7.399 (in België) is de Voge 650 DS zeer aantrekkelijk geprijsd. Wie zich geroepen tot het betere toer- en reiswerk kan zich daar voor € 700 een aluminium kofferset (bestaande uit topcase en twee zijkoffers) bovenop aanschaffen.

Tekst: BJ

Foto's: Voge

Geschreven op 27 mei 2021
© Motoren & Toerisme