Veiliger en comfortabeler
BMW pakte ook de rijhulpmiddelen op de Heritage-modellen aan. Zo zijn die nu voorzien van BMW’s ABS Pro-systeem, waardoor remmen onder hellingshoek makkelijker wordt. Het Dynamic Brake Control-systeem zorgt er dan weer voor dat het koppelmomentum afgebouwd wordt, zodat afremmen vlotter gaat. Een nieuwe schokbreker achteraan moet de R nine T’s comfortabeler en stabieler maken. De veervoorspanning van de schokbreker kan makkelijk geregeld worden via een draaiknop. Vooraan zijn de Pure, Scrambler en Urban G/S nog steeds uitgerust met een conventionele voorvork met 43 mm vorkpoten. De R nine T is echter voorzien van een 46 mm upside-down voorvork.
Rijmodi
Af-fabriek krijgen de R nine T’s twee rijmodi mee: ‘Road’ en ‘Rain’. Daarnaast kan er ook (optioneel) gekozen worden voor de rijmodi ‘Dyna’ (op de R nine T en R nine T Pure) en ‘Dirt’ (op de R nine T Scrambler en Urban G/S). Verder staan ook BMW’s DTC-systeem (Dynamische tractiecontrole) en MSR (koppelcontrole-systeem) op de optielijst.
Dashboard en lampen
BMW hertekende de tellerpartij van de R nine T’s. Deze huist nog steeds in een ‘klok’ met stevige metalen behuizing. De koplamp en het daglicht zijn LED-eenheden, net als de richtingaanwijzers. Daarnaast krijgen de Heritage-modellen nu ook een USB-poort waarmee een smartphone kan worden opgeladen.