Industrienieuws: Volledig MV Agusta-gamma online bestelbaar

Eerder dit jaar ging MV Agusta een ‘sales-experiment’ aan, waarbij de MV Agusta 800 Superveloce Serie Oro en de Brutale 1000 Serie Oro online bestelbaar waren. Nu trekt het Italiaanse premiummerk die lijn verder door en biedt z’n complete gamma online aan.

Dat het complete gamma nu online bestelbaar is, wil echter niet zeggen dat MV Agusta z’n dealers buitenspel zet. Integendeel, zelfs want zij zullen nog steeds het eerste aanspreekpunt voor de klant blijven. Wanneer een nieuwe klant, via de social media-kanalen of de website van MV Agusta, op de bestelpagina is terechtgekomen en daar een bestelling heeft geplaatst, waarschuwt het computersysteem de dichtstbijzijnde MV Agusta-dealer. De MV Agusta-dealer neemt op zijn beurt contact op met de klant en rondt de verkoop dan af.

MV Agusta zegt dat deze nieuwe verkoopstechniek een natuurlijke stap is in het constante nastreven van innovatie, waarbij gebruik gemaakt wordt van de nieuwste technologieën. Toch wil het merk tegelijkertijd handgemaakte kwaliteit blijven afleveren. Geavanceerde social media-platformen en doordachte websites moeten MV Agusta helpen om op een ongefilterde manier in contact te komen met z’n groeiend klantenbestand.

Timur Sardarov, de CEO van MV Agusta zei over de implementantie van de online-sales het volgende: “We geloven dat het digitale ecosysteem een hoeksteen is om wereldwijde groei te bereiken en tegelijkertijd de relatie met de klant te versterken. Vanaf vandaag maken we het makkelijker om onze klanten met ons wereldwijd dealernetwerk in contact te brengen, door gebruikers toe te laten om hun bestel rechtstreeks via onze website te plaatsen.

 

Tekst: Bart Jacobs

Geschreven op 9 september 2019
© Motoren & Toerisme