Industrienieuws: Stefan Everts wordt aandeelhouder van motorkledingmerk Yoko

Motocrosslegende Stefan Everts stopte in 2006 met competitie nadat hij voor de  tiende keer wereldkampioen werd. Sindsdien was de Belg actief als racemanager voor KTM’s fabrieksteam en leidde hij het Suzuki fabrieksteam.

Nadat Suzuki zich eind 2017 terugtrok uit de MXGP verlegde Everts zijn aandacht naar het coachen van zijn zoon Liam. Liam,14, is een ​​van de meest veelbelovende jonge rijders van Europa en zal dit seizoen debuteren in de EMX125.

Jan Berthels, Everts’ vriend en veringstechnicus uit  diens kampioensjaren, is momenteel CEO van Yoko Europe.  Everts heeft dus van nabij Yoko’s terugkeer op het voorste plan kunnen volgen. Die interesse van Everts heeft zich uiteindelijk vertaald in een zakelijk participatie. Stefan Everts wordt namelijk aandeelhouder in zowel Yoko Europe als moederbedrijf Yoko Sports.

Stefan Everts wordt stilaan terug de oude na de zware malaria-aanval die hem in december in het ziekenhuis deed belanden.

Ik herinner me dat ik Yoko’s legendarische Y-logo zag als kind op de uitrusting van toppers als David Thorpe, Andre Malherbe en Håkan Carlqvist. Zoiets roept geweldige herinneringen op. Yoko was lang afwezig in de motorcross, maar het is nog steeds een merk dat iedereen zich herinnert en nog steeds indruk maakt met zijn rijke geschiedenis. Daarom ben ik erg enthousiast dat mee aan boord kom bij Yoko”, vertelt Everts enthousiast.

Naast zijn deelname in de aandelen speelt Everts een rol bij de ontwikkeling en marketing van Yoko. Hij zal ook fungeren als talentscout voor het Yoko Team Pilot-programma. Everts staat bekend als een uiterst technische rijder en test, samen met zoon Liam, sinds vorige zomer Yoko’s racekledij. Het uiterlijk, de lichtheid en de duurzaamheid van de nieuwe collectie hebben indruk gemaakt op ‘The Legend’: “Het nieuwe assortiment ziet er erg fris uit, maar de selectie van materialen heeft de grootste indruk op mij gemaakt. Ik denk dat Yoko’s ervaring in het maken van kleding voor andere sporten en de veeleisende weersomstandigheden ons een voordeel geeft wat betreft ontwikkeling productontwikkeling en de kennis die werd opgedaan buiten de motorsector. Ik geloof dat we met Yoko alle kansen hebben om weer een ​​van ‘s werelds toonaangevende merken voor motorkleding te worden,” zegt Everts.

 

Bron: Yoko

Foto’s: Yoko

Geschreven op 23 januari 2019
© Motoren & Toerisme