Industrienieuws: 350.000 x Ducati Monster

De Ducati Monster bereikte een belangrijke mijlpaal in zijn modelgeschiedenis met de levering van het 350.000ste exemplaar. In dit geval  een Monster 1200 S "Black on Black", die Ducati CEO Claudio Domenicali en de Director van het Ducati Design Center Andrea Ferraresi persoonlijk aan de eigenaar, de Ducatista Sebastien Francois Yves Hervé De Rose, hebben overhandigd.

Koper De Rose, die de Monster 1200 S bestelde bij een Ducati-dealer in Milaan, werd voor de gelegenheid uitgenodigd in Borgo Panigale. De motorfiets werd gepersonaliseerd met een plaatje met het nummer 350.000  open werd aan de eigenaar geleverd met een certificaat van echtheid gesigneerd door Claudio Domenicali en een schets van de Monster gesigneerd door de ontwerper Angelo Amato.

De Monster is het meest verkochte Ducati-model aller tijden en ook de langstlopende motorfiets in het gamma van de Bolognese constructeur. De legende ontstond in 1992 toen het bedrijf het idee had om een Ducati op de weg te zetten met een Superbike-chassis, ontdaan van de kuipen en alle elementen die niet strikt noodzakelijk zijn. Met de lancering van het M900-model, de eerste Monster ooit, was Ducati in staat om een nieuw segment van de motormarkt te creëren - de sportieve naked - en zo een motorfiets te creëren die al meerdere generaties lang een echte maatstaf is.

In de loop van bijna dertig jaar is de Monster veranderd, verbeterd en geëvolueerd vanuit een technisch en esthetisch oogpunt, maar zonder ooit het hoofddoel uit het oog te verliezen: een fun-to-ride motorfiets te zijn voor motorrijders van over de hele wereld en nieuwe generaties enthousiastelingen te inspireren. Van de legendarische Monster 600, die de Ducati wereld openstelde voor vele jonge motorrijders, tot de tweede generatie met de 696 en 1100 modellen, die de 4-kleppen versies doorliepen, tot de meest recente 797, 821 en 1200, is de Monster een buitengewoon succes voor het merk en voor Ducati.

 

Bron: persbericht Ducati

Foto's: Ducati Media House


 

Geschreven op 18 januari 2021
© Motoren & Toerisme