Special Metal: Trevor Motorcycles DTRe Stella

België is een motorconstructeur rijker, het Antwerpse Trevor Motorcycles brengt met de DTRe Stella een elektrische offroadmachine op de markt. Al dekt in het geval van de Stella, de term ‘Dirt Track’ beter de lading. De machine werd ontworpen in ‘Dirt Bike’-paradijs Californië, maar wel gebouwd in België. Het merk kwam tot stand door een samenwerking tussen Philippe Stella en Jeroen-Vincent Nagels.

 

Het stalen buizenframe van de DTRe Stella betrekt Trevor Motorcycles bij de Waalse specialist Workhorse Speed Shop. Ook de borstelloze driefasenmotor wordt door een Belgische toeleverancier geleverd en wel Saroléa. Het bedrijf van de gebroeders Robbens staat ook in voor de levering van de 2,7 kWh lithium Ion-batterij, net als voor het bodywork van de Stella. De ‘carrosserie’ wordt in de kunststof ABS uitgevoerd. De motorfiets wordt verder afgebouwd door Trevor Motorcycles zelf, met hoogwaardige componenten. Zo staat Öhlins in voor de conventionele Blackline voorvork en dito schokbreker. De wielen komen van het Nederlandse Haan Wheels – een absolute referentie in de motorcrosswereld – én zijn met Dunlop DT3 flat track-banden geschoeid.

Alhoewel de Saroléa motor slechts 11 kW ontwikkelt, bedraagt het koppel toch een ontstellende 260 Nm. De topsnelheid zou 90 km/u bedragen. De Lithium Ion-batterij geeft een autonomie van max 1,5 uur. Daarna moet je de Stella weer een 1u20’ aan een 3 kW-lader hangen.

 

Bezieler Jeroen-Vincent Nagels beproeft de DTRe Stella.

Trevor Motorcycles bouwt twee versies van de DTRe Stella: één voor offroad-gebruik, én een straatlegale versie. Deze laatste is EU-gehomologeerd en kost € 14.495. De offroad-versie kost € 12.995.

Meer info: www.trevormotorcycles.com

Geschreven op 2 maart 2021
© Motoren & Toerisme