Conclusie
Deze SR/S bewijst dat de elektrische motorfiets stilaan volle wasdom bereikt. Hij is nog niet feilloos, maar het is toch een volwaardige motorfiets die alle voordelen van elektrisch rijden combineert tot een tweewieler die bakken plezier biedt. Bovendien is hij zeer scherp geprijsd. Het droge prijskaartje oogt stevig, maar als je de totale cost of ownership gaat bekijken komt hij voor rijders die veel kilometers doen als een prijsbreker voor de dag. Het blijft een machine voor believers en early adopters, maar Zero heeft met de SR/S (en ook de naked SR/F) stilaan stevige argumenten om door te breken bij een ruimer publiek. Het is immers de oplossing voor onze grootse maatschappelijke uitdagingen van dit moment: mobiliteit, milieu en het voorkomen van besmettingen. Wie dus liever niet in de file wil staat of het openbaar vervoer vreest, het milieu niet wil belasten en virusvrij door het leven wil gaan, weet wat te doen. Als je dan ook nog de pols onder bedwang kan houden, zit je helemaal gebeiteld.
In de volgende editie van M&T brengen we een uitgebreide vergelijking tussen een Zero en een vergelijkbare traditionele motorfiets. We vergelijken het rijgedrag, maar maken ook een gedetailleerde berekening van het totale kostenplaatje van de twee types motoren.
Tekst: Tom Vander Sande
Foto's: Target Press