New Metal: Indian FTR Carbon,

Indian Motorcycle breidt de FTR-familie uit met een nieuw lid: de FTR Carbon. Na de FTR 1200 basisversie, De FTR 1200 S en de FTR 1200 Rally lanceeert Indian nu de FTR Carbon. Deze motorfiets dankt z’n naam aan het overvloedig gebruik van koolstofvezel. Dit hoogwaardige materiaal wordt gebruikt voor de benzinetank en de airbox-covers, maar ook voor het koplamphuis, het voorspatbord en het kontje. Indian Motorcycle voorzag de Carbon-versie van de FTR 1200 ook van een dubbele titanium uitlaat (2-in-2) van het Sloveense Akrapovic. Door die toevoeging ligt het piekvermogen van de FTR Carbon op 93 kW of 126,5 pk (aan 8.250 opm). Verder is de FTR Carbon technisch identiek aan de FTR 1200 S.

Opvallend is wel dat Indian Motorcycle voor de Carbon een drooggewicht van 228 kg opgeeft. En dat in tegenstelling tot de FTR 1200 S die ‘droog’ 222 kg zou wegen. Over dat verschil van 7 kg wordt met geen woord gerept in het persbericht…

 

Met een basisprijs van € 17.990 (in België) wordt deze Carbon de duurste telg uit de FTR-familie. In Nederland gaat de FTR Carbon € 20.890 kosten.

 

Tekst: BJ

Foto's: Indian Motorcycle

Video: YouTube.com/Indian Motorcycle Europe, Middle East & Africa

Geschreven op 4 mei 2020
© Motoren & Toerisme