Triumph pakt z'n TF 250-X aan.
Triumph pakt z'n TF 250-X aan.
Zo'n anderhalf jaar na de introductie van het model, komt Triumph met een update voor de TF 250-X. De update die Triumph z'n kwartliter-crosser geeft omvat zowel hardware als elektronica. Zo ging de bestaande airbox op de schop. Ook in het motorcross wordt de regelgeving strenger en moeten de motorfietsen stiller worden. Triumph monteert daartoe ook een nieuwe geluidsdemper op de TF 250-X. Verder werd de motormapping aangepakt met het oog op een verbeterde vermogensafgifte en gasrespons.
Ook de 2026-versie van de Triumph TF 250-X is met hoogwaardige componenten opgebouwd. De nieuwe koppeling van het Japanse Exedy, wordt door een hydraulische Brembo hendel en pomp combinatie bijgestaan. Bij het opschakelen tussen 2e en 5e is ontkoppelen overigens niet meer nodig, dankzij de quickshifter. Ook de vering (KYB) en de wielen (D.I.D.) van de TF-250X komen uit het land der rijzende zon. ProTaper tekent voor het stuur, terwijl ODI de lock-on grips levert. Standaard is de TF 250-X overigens met Pirelli Scorpion MX32 banden geschoeid.
Triumph zet de nieuwe versie van de TF 250-X aan € 10.595 in de markt en daarmee is de 2026-versie een stuk gunstiger geprijsd dan z'n voorganger uit 2024. Voorlopig worden de Triumph crossmodellen door slechts twee Waalse dealers verkocht.
Tekst: BJ
Bron: persbericht Triumph Motorcycles