MY23: KTM 390 Adventure

2023 mag dan al een maand ver zijn, toch komt KTM nog met een laatste (?) MY23-nieuwtje. De kleinste avonturier van de Oostenrijkers, de 390 Adventure is er voor 2023 iets straffer op geworden. Elektronisch en mechanisch bleef de 390 Adventure onaangeroerd en dat is logisch want voor 2022 kreeg de machine al een Euro 5-update en werd ook de tractiecontrole verder verfijnd. Voor het huidige modeljaar wijzigde KTM echter een belangrijk aspect van het rijwielgedeelte door de machine van aluminium spakenvelgen te voorzien.

Deze set aluminium spakenwielen vormt dé nieuwigheid op de MY23 390 Adventure. Foto: KTM Press

Dat de 390 Adventure wel wat offroad-potentieel had bleek drie jaar geleden al uit onze eerste rij-indruk van deze KTM. Zo was de 390 Adventure vanaf z'n debuut al voorzien van een offroad ABS-systeem. Maar de gegoten velgen waren toch eerder straatgericht. 

KTM pakte ook het uiterlijk van de 390 Adventure aan. De nieuwe kleur van het stalen buizenframe - nu helemaal in KTM's vertrouwde oranje - valt meteen op. Meteen maak je door de kleur van het frame de connectie met het enduro-gamma van het merk. 

Het frame van de 390 Adventure is voortaan in oranje uitgevoerd. Foto: KTM Press

De MY23 KTM 390 Adventure komt in een vertrouwd aandoende zwart/oranje livrei die fraai geaccentueerd wordt door het oranje frame en de zwarte aluminium spakenvelgen. Wie z'n 390 Adventure alleen op het asfalt wil gebruiken, door hem bijvoorbeeld dagelijks in te zetten voor woon-werkverkeer, kan nog steeds opteren voor de oranje/blauwe uitvoering met gegoten velgen.

De MY23-versie van de 390 Adventure wordt kortelings bij de officiële KTM-dealers verwacht.

 

Tekst: BJ

Foto's: KTM Press

Video: YouTube.com/KTM

Geschreven op 31 januari 2023
© Motoren & Toerisme