MY22: Kawasaki Z900RS SE

Met de Z900RS heeft Kawaki al één van de bestsellers van het neo-retrosegment in z'n catalogus staan. Voor 2022 maken ze die succesvolle machine nog iets spectaculairder met een Special Edition-versie (SE). De zeer goed uitgeruste Z900RS, met oa. Kawasaki's eigen tractiecontrole-systeem, een bekrachtigde slipperkoppeling en LED-verlichting rondom, vormt de basis voor deze Special Edition.

De SE krijgt wat extra bling dankzij de Öhlins veringscomponenten. Concreet hebben we het dan over een S46 schokbreker (met instelbare veervoorspanning) en een 46 mm upside-down voorvork. Kawasaki monteerde vooraan ook Brembo M4.32 remklauwen en 300 mm remschijven. Opvallend is wel dat de hoofdremcilinder niet bij Brembo maar wel bij Nissin wordt betrokken. Daarbovenop komen dan nog eens remleidingen van gevlochten staal.

Dé blikvanger op deze nieuwe Z900RS SE is echter de 'Yellow Ball' kleurstelling, destijds in de jaren '70 één van Kawasaki's populairste kleurencombinaties. De nieuwe  Z900RS SE staat vanaf november bij de Kawasaki-dealer. 

Tekst: BJ

Foto's: Kawasaki

Geschreven op 16 augustus 2021
© Motoren & Toerisme