MY21 Honda's Forza-familie breidt uit

Mobiliteit is in deze coronatijden een interessant domein, en Honda speelt daar maar wat graag op in met een uitgebreide en evenwichtige Forza-familie. De lanceering van een 750 cc maakt het een volwassen drietal, en de 350 zorgt voor wat extra longinhoud in de middenklasse. 

750

De grootse Forza-nieuwigheid is de lancering van een potente 750 cc versie. Honda heeft al ervaring met scooters van deze omvang. Ze hadden tot 2019 immers de Integra 750 in het gamma en daar komt nu een vervolg aan met de logische opname van een 750 versie in de Forza-scooterlijn. Deze Forza combineert heel wat moderne technologie en moet met z'n 17 inch voorwiel een rijervaring bieden die dicht bij gewone motoen kan liggen. Naast het 745 cc blok, dat een lekkere 59 pk levert (er is ook een 35kW versie beschikbaar), krijgt de grootse Forza ook ride-by-wirde met drie rijmodi, tractiecontrole, dubbele radiale remmen met vierzuigers, LED-verlciting en een 5 duims TFT met connectiviteit. En je kan nog steeds een integraal kwijt onder het zadel. Kortom, het is de ideal oplossing voor wie dynamisch en comfortabel woon-werk trajecten wil veteren.  

350

Midden tussen de nieuwe 750 en de bekende 125, komt de vernieuwde 350, een upgrade van de bestaande 300. Dankzij die grotere motorinhoud kan je genieten van een hoger topsnelheid en snedigere acceleraties. Zo ben je zowel in de stadsjungle als op de snelweg zeker van je plekje vooraan in het peloton. De 350 voldoet nu ook aan EURO5. Naast de motorische update zijn er ook nog wat esthetische en elektronische nieuwigheden. Zo kan je het elektrisch bedienbare windscherm nog 40 mm verder afstellen, en laad je elektronica op met een USB-laadpoort. Je smartphone verbind je dan weer draadloos en met Voice Control. 

Geschreven op 16 oktober 2020
© Motoren & Toerisme