MY21: Harley-Davidson stelt 2021-modellen voor

De coronacrisis gooide flink roet in het eten vorig jaar en dus besliste Harley-Davidson om de 2021-modellen pas in januari te lanceren ipv augustus zoals gebruikelijk. Echt straf nieuws viel er nog niet te rapen op de digitale presentatie van de nieuwe modellen. Dé grote nieuwigheid voor 2021, de langverwachte Pan-America wordt pas op 22 februari officieel voorgesteld. Toch hintte Harley-Davidson CEO Jochen Zeitz op de komst van een nieuw, nog exclusiever sub-gamma, naast de CVO-modellen.

 

2021 CVO line-up

Het waren overigens de CVO-modellen die de show stalen. Harley brengt dit jaar vier verschillende CVO-modellen. Allevier koppelen ze volgens Harley-Davidson prestaties aan stijl en luxe. De vier modellen delen alvast dezelfde krachtbron de Milwaukee-Eight 117, een dikke ‘Big Twin’ van 1917 cc.

De vier CVO-modellen voor 2021 zijn:

CVO Street Glide

 

Een in drie kleurstellingen (Bronze Armor, White Pearl en Sunset Orange Fade) leverbare bagger met batwing-stroomlijn en Rockford Fosgate stage II-speakers.

Basisprijs België: € 40.600

CVO Road Glide

Nog een bagger, maar dan met toerkuip, ook met Rockford Fosgate stage II-speakers en leverbaar in drie verschillende kleurstellingen (Bronze Armor, Sunset Orange Fade en Black Hole).

Basisprijs België: € 41.500

CVO Limited

Harley-Davidsons ultieme toermachine. Leverbaar in Bronze Armor of het rijkelijk met chroom afgewerkte Royal Purple Fade.

Basisprijs België € 43.300

CVO Tri Glide

Harley-Davidson super-deluxe trike. Leverbaar in Sunset Orange Fade of Charred Crimson.

€ 54.495

Touring Specials

Harley-Davidsons Touring-gamma bevat, naast andere modellen, drie opvallende specials, die zowel met chroom als zwarte afwerking besteld kunnen worden. Net als op de andere Touring-modellen is de krachtbrond van deze Specials de 114-versie van het Milwaukee-Eight-blok. De drie Specials zijn:

Street Glide Special

Road Glide Special

Road King Special

Softails

Ook de Softail-familie onderging wijzigingen. De 107-versie van de Milwaukee-Eight motor verdwijnt uit de line-up en dat maakt dat het 114 cubic inch (of  1.868 cc) metende blok voorlopig het lichtste in het gamma is.  Met 161 Nm ter beschikking is er alvast geen gebrek aan koppel.

Harley-Davidson lichtte twee Softails uit tijdens z’n presentatie:

 

De Fat Bob 114 met duo-zadel, zwarte gespaakte wielen, donkere accenten en Harley Davidsons legendarische Number One-logo op de tank.

En de Fat Boy 114 met de volle Lakester wielen en de iconische koplamp (nu met in LED-versie). Wie 114 Cui 'wat zwakjes' vindt kan ook nog voor een motorkit van 122 Cui (of net geen 2000 cc) opteren.

 

Tekst: BJ

Foto’s: Harley-Davidson Media

Geschreven op 19 januari 2021
© Motoren & Toerisme