Het lijkt erop dat heel wat merken stilaan terugkeren naar de grote beurzen. In Brussel komt dat er helaas niet van, maar in Italië kan EICMA bijvoorbeeld terug rekenen op de aanwezigheid van KTM, en ze willen er met heel wat nieuws uitpakken. Veel details zijn er niet, maar de Oostenrijkers lichten wel al een tipje van de sluier. Wordt dit de broodnodige inspanning om de slapbakkende verkoopcijfers uit het slop te trekken?
Zo kondigt het bedrijf aan vol mee te stappen in de heersende automatenhype. Met het AMT zal KTM in navolging van Honda, BMW en Yamaha ook het koppelingshendel overbodig maken op een aantal van z’n modellen. Om welke modellen het concreet gaat is nog niet geweten. Daarnaast kondigt KTM voor 2025 ook de lancering van een volledig nieuwe interface aan met een groot 8,8-inch TFT-scherm op zijn belangrijkste modellen.
20 jaar Duke wordt natuurlijk ook gevierd, met de lancering van een nieuwe 1390 Super Duke GT, het reiskanon bij uitstek. Ook de 990 Duke R werd blijkbaar onder handen genomen voor dit jubileumjaar van de straathooligans.
In het topsegment van de allroads krijgt de 1390 Super Adventure reeks er een S Evo versie bij, naast de bestaande S en R-versies, die op hun beurt ook een, naar eigen zeggen, baanbrekende evolutie doormaken. Een leuk extraatje in het Adventure gamma wordt de lancering van de 390 Adventure R. Dat zou wel eens zeer plezierig instapspeelgoed kunnen worden.
KTM wil ook zijn elektrificatie een nieuwe impuls geven met de lancering van een volledig nieuwe Freeride E en nieuwe minicrossers voor de allerkleinsten met een SX-E 3 en SX-E 5. Tot slot kondigen ze ook aan dat er wat nieuwigheden op stapel staan bij de kleinere longinhouden met een 125 SMC R, 125 Enduro R, 390 SMC R en 390 Enduro R. Laat maar komen Herr Pierer!