Kawasaki upgradet de ZX-10R

Naast een upgrade voor de ZX-10R komt Kawasaki ook met een exclusieve versie voor zijn topmodel, de ZX-10RR. 

Het topvermogen van de ZX-10R stijgt met drie pk naar 203 pk. Een nieuwe type klepbediening uit de racerij zorgt ervoor dat de motor nog enthousiaster in de toeren klimt. Moest 203 pk te weinig zijn, is de motor erop voorzien om makkelijk te upgraden naar sterkere cijfers. Zo is er een volledig race-uitlaatsysteem beschikbaar en zijn de cilinderkoppen voorbereid op de montage van racenokkenassen. De SE versie onderscheidt zich door zijn adaptieve KECS-veersysteem, gesmede Marchesini velgen en zelfherstellende laklaag. Standaard worden beide versies uitgerust met de in twee richtingen werkende KQS quickshifter.

De gelimiteerde versie ZX-10RR is uitgerust met titanium drijfstangen. Doordat deze samen 400 gram lichter zijn, kan de motor nog eens 600 toeren extra draaien ten opzichte van de standaard ZX-10R. De voorvork en achterschokdemper werden ook aangepast aan de specifieke rij-eigenschappen. Van dit model worden er slechts 500 gemaakt, dus exclusiviteit verzekerd.

Geschreven op 7 september 2018
© Motoren & Toerisme