Industrienieuws: BMW Motorrad gaat meer inzetten op digitale productlanceringen

Nieuwe LIVE en digitale formats zullen in de toekomst verder de plaats innemen van de traditionele motorshows als het om de lancering van nieuwe BMW Motorrad-producten gaat. Dat is de teneur van een persbericht dat de Duitse constructeur vandaag heeft uitgestuurd. Het merk stelt ook dat het voortaan niet meer zal wachten op EICMA of INTERMOT om er z'n producten voor te stellen. 

Deze herziening van de communicatiestrategie voor nieuwe BMW Motorrad-producten en aanbiedingen omvat eigen BMW Motorrad- en BMW Group-formats alsook externe formats en dat zowel LIVE als digitaal. Daarmee wordt rekening gehouden met de respectievelijke vraag van de verschillende doelgroepen en mediagenres.

“De herschikking van onze strategische communicatie, waarbij we meer en meer gebruik zullen maken van LIVE en digitale formats, zal ons in staat stellen om nog meer mensen wereldwijd te inspirerern met onze BMW Motorrad-producten en om hen in een optimale, doelgerichte manier te bereiken", aldus Dr. Markus Schramm, het hoofd van BMW Motorrad. "Door onze eigen formats, die onafhankelijk zijn van motorshows, kunnen we niet alleen onze wereldpremières en productlancering flexibel timen, maar zullen we ook een intensievere interactie hebben met onze doelgroepen, net als een betere  informatiebereik.".

BMW Motorrad zal z'n product-gamma blijven presenteren op regionale motorshows en staat daarnaast ook open voor nieuwe formats.

 

Bron: persbericht BMW Motorrad

Foto: BMW Motorrad

Geschreven op 26 januari 2021
© Motoren & Toerisme