Qua concept en uiterlijk mogen de de H2 en de H2 SX dan sterk op mekaar lijken, toch staat de sporttoermotor een eind van het origineel. Om het drukgevulde, viercilinder literblok meer toercapaciteiten te geven, herontwikkelde Kawasaki de krachtbron. In tegenstelling tot bij de H2 kwam het bij de SX-versie op betere prestaties in het lage en middentoeren-gebied aan. Daardoor werd het blok behoorlijk onder handen genomen. Kawasaki wijzigde niet alleen het inlaattraject en het schoepenwiel, maar gaf het blok ook een nieuwe cilinderkop, cilinders, zuigers en krukas.
Kawasaki geeft de klant de keuze tussen twee versies van de H2 SX, de € 19.499 kostende basisversie en de rijkelijker uitgeruste SE-versie (€ 22.499). De basisversie is enkel leverbaar in een zwarte kleurstelling. De H2 SX heeft daarnaast ook een lager windscherm, een LCD-display in de cockpit. Toch is ook de standaardversie rijkelijk uitgerust met oa LED-verlichting rondom en een brede waaier -- Tractiecontrole-systeem, wheeliecontrole-systeem, motorrem-systeem, cruise-control en uiteraard ABS - aan elektronische rijhulpmiddelen.