De Marzocchi-voorvork bood ook onverwachts veel goede feedback. Zowel voor- als achteraan was de X-Cape comfortabel afgeveerd. Morini’s testrijder Gabriele Manzi, die me tijdens de test vergezelde, en z’n collega’s verdienen alvast een schouderklopje. Ze zijn er namelijk in geslaagd om tegen een zeer democratische prijs een motorfiets met allround raffinement af te leveren. Je begrijpt dan ook al vlug dat deze motorfiets ontwikkeld werd door mensen die dag in, dag uit motorrijden en echt weten wat ze aan het doen zijn.
Neem nu bijvoorbeeld de achterrem, die perfect afgesteld is voor offroad-gebruik met net genoeg bijtkracht, die progressief en met veel gevoel wordt afgegeven wanneer je het rempedaal beroert. Dat eindresultaat kwam er niet zomaar. Iemand moest de juiste remblokjes kiezen, het juiste materiaal voor de schijf, de remcilinder, enzovoort. Kleine dingen zijn soms veelbetekenend en afgaande op de manier waarop de X-Cape 700 ontwikkeld werd, heeft Moto Morini’s Chinese eigenaar de juiste formule gevonden om aantrekkelijke, maar ook gunstig geprijsde Sino-Europese fusion-modellen te produceren.