De Z H2 SE onderscheidt zich van andere ‘super nakeds’ dankzij z’n ‘supercharger’. De toevoeging van die compressor aan de 998 cc metende viercilinder-in-lijn zorgt voor indrukwekkende prestaties. Zo bedraagt het maximum vermogen van de Z H2 SE 200 pk (aan 11.000 opm). Ook het koppel – met een piek van 137 Nm aan 8.500 opm – wordt op een indrukwekkende manier afgegeven. Kawasaki zegt dat het hoge koppel niet alleen een goede invloed heeft op de prestaties, maar ook op de beheersbaarheid van de machine, waardoor die toegankelijker moet worden voor een breed publiek. Om de machine écht beheersbaar te houden doet de Z H2 SE beroep op heel wat assistentie-systemen. Zo beschikt de Kawasaki over elektronische cruisecontrole, tractiecontrole, diverse power modes, een up/down quickshifter, een cornering-managementsysteem, launch control en een intelligent ABS-systeem. Al deze systemen zijn op elkaar af te stemmen door middel van Bluetooth connectiviteit en de Kawasaki Rideology App.