BMW wist zijn exacte nieuwigheden goed te verbergen van de zenuwachtige pers. Over sommige modellen waren wel enkele vermoedens die nu deels worden bevestigd. Met drie nieuwsfeiten kijken we reikhalzend uit naar 2020 om deze motoren onder onze bips te schuiven voor een grondige test.
BMW F 900 R & F 900 XR
Als opvolger van de F 800 R schotelt BMW Motorrad de gloednieuwe F 900 R voor. Een pur sang ogende naked die zijn voorganger doet verbleken. Daarnaast krijgen we ook een XR versie met hetzelfde blok als basis. Het mag gezegd worden dat beide goede looks aan hun kant hebben. In de XR herkennen we zelfs subtiele elementen van de geprezen 9Cento concept. Het cijfer 900 vertegenwoordigt de doorontwikkeling van de tweecilinder en zoals u wellicht kon voorspellen is de cilinderinhoud gestegen van 853cc tot 895cc. Resultaat, tien hele pk’s extra (105 pk bij 8.500 opm) en 92 Nm, dit laatste cijfer is ongewijzigd maar de koppelcurve zou breder zijn uitgesmeerd. Ondanks de toegenomen paardenkrachten blijven beide motoren beschikbaar als A2-versie, waarbij het vermogen wordt beperkt tot 48 pk.