Peentjes
Schakelen is met de fijnbesnaarde quickshifter, die ongeacht de gasstand altijd goed werkt, een fluitje van een cent. Daarnaast heb je ook voldoende koppel voorhanden om het meeste stadswerk in z’n tweede of eventueel derde af te werken. Het rijwielgedeelte van de Duc is ook prima in balans, waardoor echt stapvoetse manoeuvres eenvoudig verlopen. Surplacen voor een rood licht of aan wandelsnelheid door een file laveren zijn kinderspel, zeker als je de Urban Mode inschakelt, al was dat zelfs zelden nodig. Het nieuw ontwikkelde blok van deze V2 S heeft variabele kleptiming en een groter vliegwiel, waardoor hij ook bij lage toeren verrassend soepel rijdt voor een grote, Italiaanse V-twin. Wie pakweg tien jaar geleden met een voorloper van dat blok door de file moest, zweette peentjes. Nu gebeurt dat enkel als je lang moet wachten voor een stoplicht of toch ingesloten bent, een vet blok zoals dit blijft immers wel wat warmte produceren, en zonder rijwind geraakt die echt niet weg. Al was ook dat vroeger vele malen erger en in de winter kan het zelfs een voordeel zijn.