Kawasaki had met motorfietsen als de Z900RS neo-retromachine en de H2SX reismotor twee regelrechte showstoppers op de stand. Toch waren het vooral de bestaande modellen, zoals de Z650en Z900 naked bikes, die voor het verkoopvolume zorgden. Naast een modern en jong gamma, beschikte Kawasaki nog over een grote troef om het motorpubliek naar paleis 8 te lokken: het merk heeft maar liefst 9 A2-modellen in z'n line-up. Dat alles gecombineerd met de scherpe promo's waar het merk nu al een paar jaar een patent op lijkt te hebben maakte, dat het Salon een regelrechte verkoopstopper werd voor Kawasaki.
Kawasaki-directeur Henk Salomons had na afloop dan ook alle reden om tevreden terug te blikken op de 10 dagen durende Heyzel-campagne. "“De 2018 Kawasaki-modellen en Salon-promo’s werden grandioos ontvangen in Brussel. Ik ben dan ook bijzonder trots op de prestaties die ons merk en de zeer actieve Kawasaki-dealers hebben weten te bewerkstelligen. Als de verkoop op dit tempo door blijft gaan wordt 2018 een grandioos succes!”, aldus Salomons.
Kawasaki blijft z'n saloncondities overigens nog tot en met woensdag 31 januari handhaven.