Conclusie
Met zijn 230 cc-blok valt deze Meguro net buiten het A1-rijbewijs, en dat is ergens wel een gemiste kans. Anderzijds: een 125 cc had waarschijnlijk weer net te weinig pit gehad. In dit geval voelt de balans gewoon goed aan. Natuurlijk mis je op de snelweg soms wat vermogen, maar in de stad en op landelijke wegen is deze motor een waar genot. Ik zie hem zo op mijn oprit staan, klaar voor een vlotte rit naar het centrum.
Het zadel is ruim genoeg om met z’n tweeën comfortabel te rijden, en dat maakt hem ook geschikt voor korte duo-uitstappen. Onlangs keek ik nog naar een elektrische fiets, tot ik me realiseerde dat deze Meguro S1 met z’n prijs van € 5.899 nauwelijks duurder is. En dan is er ook nog de technisch identieke Kawasaki W230 vanaf € 5.199. Het prijsverschil? Dat zit ’m vooral in de afwerking: witte of zwarte stiksels in het zadel en een andere kleurstelling. Persoonlijk zou ik gewoon voor de W230 gaan.
Bovendien biedt dit platform flink wat mogelijkheden om er zelf creatief mee aan de slag te gaan. Je krijgt een betrouwbare motor met moderne technologie, verpakt in een geslaagd retro-jasje. En dat werkt. De Meguro heeft me echt gecharmeerd en ik ben ervan overtuigd dat hij een breed publiek aanspreekt – van beginnende rijders tot doorgewinterde motards die een lichte, eenvoudige motor zoeken voor korte, zorgeloze ritten. Zo eentje die altijd klaarstaat in de garage: een sympathieke alleskunner die door het hele gezin met plezier wordt gebruikt. Ongecompliceerd sympathiek, in de beste betekenis van het woord.