Merk: BMW
Model: R 1250 RT
Bouwjaar: 2022
Motor klasse: Touring
Rijbewijs: A

Type motor

Type Motor: vloeistofgekoelde tweecilinder boxer viertakt
Distributie: dubbele bovenliggende ketting aangedreven nokassen, 4 kleppen / cilinder
Cilinderinhoud: 1,254 cc
Boring x slag: 102.5x76 mm
Compressieverhouding: 12.5:1
Max. Vermogen: 100 kW 136 pk / 7,750 opm
Max. Koppel: 143 Nm / 6,250 opm
Specifiek vermogen: 108.45 pk/l
Brandstofvoorziening: injectie 52 mm

Transmissie

Primaire transmissie: d.m.v. tandwielen
Primaire overbrengingsverhouding: 1.65
Koppeling: hydraulisch bediende natte meervoudige platenkoppeling met slipperfunctie
Versnellingsbak: zesbak
Overbrengingsverhoudingen I: 2,438
Overbrengingsverhoudingen II: 1,714
Overbrengingsverhoudingen III: 1,296
Overbrengingsverhoudingen IV: 1,059
Overbrengingsverhoudingen V: 0.939
Overbrengingsverhoudingen VI: 0.848
Secundaire transmissie: Cardan
Secundaire overbrengingsverhouding: 2.75

Maten en gewichten

Lengte: 2,222 mm
Breedte: 985 mm
Hoogte: 1,460 mm
Zithoogte: 805 - 825 mm
Wielbasis: 1,485 mm
Balhoofdshoek: 25.9°
Naloop: 116 mm
Rijklaar gewicht: 279 kg
Maximum toelaatbaar gewicht: 505 kg
Tankinhoud: 25 l

Rijwielgedeelte

Frame: stalen buizenframe
Voorvering: BMW 37 mm telelever niet regelbaar met 120 mm veerweg
Achtervering: aluminium enkelzijdige achterbrug qua veervoorspanning en uitgaande demping regelbare BMW WAD Paralever monoshock met 136 mm veerweg
Remmen voor: hydraulisch bediende dubbele 320 mm schijf met vierzuigerremklauwen
Remmen achter: hydraulisch bediende enkele 276 mm schijf met vierzuigerremklauwen
Wielen: lichtmetalen tienspaaks gegoten velgen
Voorband: 120/70-17
Achterband: 180/55-17

Uitrusting en kleur(en)

Verbruik

Gemiddelde testverbruik: 4.75 l/100km

Prijzen

Prijs België: € 20.340,00 B.T.W. inclusief
Prijs Nederland: € 23.200,00 B.T.W. en B.P.M. inclusief
© Motoren & Toerisme