Triumph Tiger 800 XC | XR 2014

Bouwjaar:
Merk: Triumph
Model: Tiger 800 XC | XR
Bouwjaar: 2014
Motor klasse:

Type motor

Type Motor: vloeistofgekoelde driecilinder lijnmotor viertakt
Distributie: dubbele bovenliggende ketting aangedreven nokassen, 4 kleppen / cilinder
Cilinderinhoud: 800 cc
Boring x slag: 74x61,9 mm
Compressieverhouding: 11.1:1
Max. Vermogen: 70 kW 95 pk / 9250 opm
Max. Koppel: 79 Nm / 7850 opm
Specifiek vermogen: 119 pk/l
Brandstofvoorziening: injectie 44 mm

Transmissie

Primaire transmissie: d.m.v. tandwielen
Koppeling: kabelbediend bediende natte meervoudige platenkoppeling
Versnellingsbak: zesbak
Secundaire transmissie: ketting

Maten en gewichten

Lengte: n.b. mm
Breedte: n.b; mm
Hoogte: 1.350 | 1.390 mm
Zithoogte: 810 | 845 mm
Wielbasis: 1.555 | 1.568 mm
Balhoofdshoek: 23,7 | 23,1°
Naloop: 86,2 | 91,1 mm
Rijklaar gewicht: 210 | 215 kg
Tankinhoud: 19 l

Rijwielgedeelte

Frame: stalen buizenframe
Voorvering: Showa 43 | 45 mm UPSD niet regelbaar met 180 | 220 mm veerweg
Achtervering: aluminium dubbelzijdige achterbrug qua veervoorspanning en uitgaande demping regelbare Showa monoshock met 170 | 215 mm veerweg
Remmen voor: hydraulisch bediende dubbele 308 mm schijf met tweezuigerremklauw
Remmen achter: hydraulisch bediende enkele 255 mm schijf met tweezuigerremklauw
Wielen: lichtmetalen tienspaaks gegoten velgen
Voorband: 100/80-19
Achterband: 150/70-17

Uitrusting en kleur(en)

Kleuren: Tiger 800: Crystal White, Phatom Black, Venom Yellow Tiger 800 XC: Intense Orange, Crystal White, Phantom Black

Verbruik

Gemiddelde testverbruik: 5,8 l/100km
Theoretische actieradius: 325 km

Prijzen

Prijs België: n.b.
Prijs Nederland: n.b.
© Motoren & Toerisme