Merk: Benelli
Model: TNT 899 | S
Bouwjaar: 2009
Motor klasse:
Type motor
Type Motor: vloeistofgekoelde driecilinder lijnmotor viertakt
Distributie: dubbele bovenliggende ketting aangedreven nokassen, 4 kleppen / cilinder
Cilinderinhoud: 899 cc
Boring x slag: 88x49,2 mm
Compressieverhouding: 12,5:1
Max. Vermogen: 88 kW 120 pk / 9000 opm
Max. Koppel: 90 Nm / 5000 opm
Specifiek vermogen: 133 pk/l
Brandstofvoorziening: injectie 53 mm
Transmissie
Primaire transmissie: d.m.v. ketting
Primaire overbrengingsverhouding: 1,796
Koppeling: kabelbediend bediende natte meervoudige platenkoppeling
Versnellingsbak: zesbak
Overbrengingsverhoudingen I: 0,359
Overbrengingsverhoudingen II: 0,514
Overbrengingsverhoudingen III: 0,656
Overbrengingsverhoudingen IV: 0,767
Overbrengingsverhoudingen V: 0,857
Overbrengingsverhoudingen VI: 0,926
Secundaire transmissie: ketting
Secundaire overbrengingsverhouding: 2,562
Maten en gewichten
Lengte: 2100 mm
Breedte: 790 mm
Hoogte: 1050 mm
Zithoogte: 780 mm
Wielbasis: 1419 mm
Balhoofdshoek: 24°
Naloop: 95 mm
Drooggewicht: 199 kg
Rijklaar gewicht: n.b. kg
Tankinhoud: 17 l
Rijwielgedeelte
Frame: chroom-molybdeen vakwerkframe
Voorvering: Marzocchi 50 | 43 mm UPSD niet regelbaar met 120 mm veerweg
Achtervering: stalen dubbelzijdige achterbrug qua veervoorspanning regelbare Extreme Tech monoshock met 120 mm veerweg
Remmen voor: hydraulisch bediende dubbele 320 mm schijf met vierzuigerremklauwen
Remmen achter: hydraulisch bediende enkele 240 mm schijf met vierzuigerremklauwen
Wielen: aluminium vijfspaaks gegoten velgen
Voorband: 120/70-ZR17
Achterband: 180 of 190/55 of 50-ZR17
Uitrusting en kleur(en)
Verbruik
Theoretische actieradius: Infinity km
Prijzen
Prijs België: n.b.
Prijs Nederland: n.b.